De GV in de titel staat voor Gisèle Vienna, de in Parijs gevestigde choreografe die al sinds 2001 met Peter Rehberg samenwerkt. Rehberg, een uitgeweken Engelsman, die al jaren in Wenen woont en werkt, startte samen met Roman Bauer en Andreas Pieper in het midden van de jaren 1990 het label Mego op. Bauer en Rehberg runden daarvoor samen het Mainframelabel dat vooral technoplaten uitbracht. Met Mego, enkele jaren terug omgedoopt tot Emego zette hij mee de lijnen uit van de moderne avant-garde elektronica. Plaatwerk van Farmers Manual, Hecker, Fennesz en General Magic waren belangrijke ijkpunten voor het genre. Ook Rehberg zelf wist een prominente plaats op te eisen in het landschap. Seven Tons For Free, Get Out en Get Down gelden nog steeds als standaardwerken. Met Work Voor GV 2004-2008 brengt hij nu een collectie uit van nummers die hij maakte voor de voorstellingen van Gisèle Vienna. De acht nummers overspannen een periode van drie voorstellingen en vier jaar, maar vormen een samenhangend geheel en kunnen beschouwd worden als nieuw en volwaardig plaatwerk. Opnieuw staat het uitzonderlijke talent en de klasse van Rehberg centraal. Rehberg zet strak de toon met het beklemmende openingsnummer Murder Version en sluit af met het absolute hoogtepunt Boxes & Angels, een sinistere fabel die breed uitgesmeerd wordt en tot het beste mag gerekend worden wat de man ooit afleverde. Een plaat buiten categorie.