De in Nederland wonende Griekse componiste Fani Konstaninidou gebruikt een gevoel van vervreemding, en enkele invloeden uit haar thuisland (een accordion uit haar geboortedorp), om composities te maken die ze zelf sound topografie noemt. Op haar gelimiteerde (tweehonderd stuks) cd, of download, zet ze deze indrukken om in twee trilogieën. ‘Winter Trilogy’ werkt met rustige computergestuurde accordion-drones, terwijl ‘The Big Fall’ helemaal anders (agressiever) klinkt door de combinatie van analoge synthesizer en computer. Oftewel het verschil tussen het Griekse platteland en Nederlandse stedelijke omgeving. Wie houdt van minimalistische componisten als Eliane Radigue, zal hier wel raad mee weten. Met de tweede samenwerking (na de lp ‘Atsutaku’, 2016) tussen noise-icoon Merzbow, en Gareth Davis (de basklarinetspeler van onder andere Oiseaux Tempête), zijn we bij een heel ander soort klank-topografie aanbeland. De drie lange stukken op deze op driehonderd exemplaren gelimiteerde lp (of download) symboliseren de ongelijke strijd die dieren leveren tegen de mechanische invloed van de mens op hun territorium. We horen een destructief mengsel van samengeperste fragmenten van veldopnames. De machines zijn met al hun geweld aanwezig (noise, drones, samples) en hun overwicht wordt af en toe doorkruist met natuurgeluiden: kikkers (‘Yabata Frog’), vogels enzovoort. Op ‘Inland Empire’ hoor je de klarinet een plaatkant lang strijden tegen industriële loops, elektronica, samples (mogelijks stadsgeluiden) en noise-uitbarstingen. De mens vernietigt de natuur, en uiteindelijk ook zichzelf, is de niet mis te verstane boodschap van dit noise-festijn.