Christian Przygodda opereert al jaren onder de naam Hausmeister vanuit Bremen en die operaties zijn uiterst secuur en miniem. Heel subtiel beweegt hij zich langs de minimale popmuziek, zo ook weer op zijn onlangs verschenen Water-Wasser. Anders dan op eerdere releases zoals Unser en Weiter hoor je, naast de klassieke – soms licht Barokke – invloeden, nog duidelijker de jazzelementen uit de vroegere perioden van Hausmeister terug. Natuurlijk blijft Hausmeister dicht bij zijn leest en wijkt daardoor nauwelijks van de minimale paden. Luister maar eens naar Timotheus en je begrijpt het. Toch wordt Hausmeister op Water-Wasser meerdere keren behoorlijk storend omdat de helft van de stukken nergens naar toe gaat, eerder een reeks van ideeën zijn en daardoor aan kracht verliezen. Nog minimaler is de Songs For Nine Ladies van The Fields Of Hay, ofwel het solodebuut van Stuart Carter (van Theme). Voor dit debuut laat Carter zich bijstaan door een groep bevriende gastmuzikanten en samen komen ze tot een over vijf nummers verdeelde geluidstrip van ongeveer drie kwartier. Het is vooral naar spanning zoekende en op ambient geschoeide elektronica, met geluiden uit de natuur plus onheilspellend gillende gitaren. Soms duiken er stemmen op, maar dat is veelal met mondjesmaat. Boeiend is het wel, maar groots is het niet bepaald.