Ze worden heus nog op een leuke manier gemaakt: vrolijke, lievige, niet al te moeilijke popdeuntjes leunend op keyboards, maar met een ietwat rare, inventieve twist. Een hele zin, maar omschrijf maar eens dat wat beide bovenvermelde bands doen, niet steunt op saaie clichés, zoals zo vaak in electropop. Au Revoir Simone zijn drie dames, op het album overigens vier, uit Brooklyn in New York die met keyboards en zang de meest fijne, lievige, maar tegelijkertijd eigenwijze popliedjes zingen. Broadcast lijkt een invloed, en zeker Stereolab, maar dan zonder gitaren, en een stuk minder tuttig dan de groep tegenwoordig is. Als er zoiets zou bestaan is Hurricane dé indie-zomerhit van 2005. (www.aurevoirsimone.com)
Happy van het Amsterdamse Persil is overigens ook een goede kandidaat voor deze titel. Het openingsnummer van hun nieuwe, vier nummers tellende ep Tune-Up is een ware klassieker in het genre. Het duo klinkt wat losser dan op album Duotone, waardoor de verrassende wendinkjes en geluidjes wat minder geforceerd overkomen. Computer, bas en drum in perfecte harmonie. De groep deed als voorprogramma een tournee met The Wedding Present en Melys in Groot-Brittannië, maar is beide wat versaaide – groepen inmiddels ontgroeid.