Het Duitse label Crippled laat zich graag inspireren door muziek uit televisieseries of door filmcomponisten, denken we maar aan de albums gewijd aan de tekenfilms ‘Signor Rossi’ en ‘La Linea’, of het sublieme Schulmädchenreport dat kitscherige eroticasoundtracks door Gert Wilden & Orchestra verzamelt. Op deze Tridem wordt hulde betoond aan Alessandro Alessandroni, een jeugdvriend van Ennio Morricone die onder andere verantwoordelijk is voor de uitvoering van de belangrijkste van diens soundtracks, maar ook van die van de prenten van Sergio Leone en andere spaghetti-westerndraaiers. Het gitaarspel en dat overbekende fluitmelodietje uit The Good, The Bad and The Ugly is bijvoorbeeld zijn werk. De twee Berlijnse muziekfreaks Daniel Paul en Hans Schaaf (DJ Honesty) kennen we dan weer als producers bij bijvoorbeeld Sonar Kollektiv of bij het door Paul gerunde Cabinet. Samen oogstten ze als Slope heel wat lof door hun mengelmoes van jazz, deep house, broken beats, funky en latin vibes en zowat alles wat elektronisch is. Ze mochten nu een zomer nabij Rome doorbrengen met Alessandroni, en aan dit album te horen, klikte het wel. De nummers schreven ze samen; de Italiaan verzorgt naast zang en gitaar nog enkele andere partijen terwijl Slope de productie in evenwicht houdt. Met nog een aantal leuke gastmuzikanten is dit een aangenaam luisterstuk vol zuiderse invloeden. Wanneer La Baia inzet, denk je een nieuwe bossanovatrack van Bebel Gilberto te horen. Welcome is typische vocal house à la Bombay Records of Henry Street, terwijl andere tracks als ingetogen soul jazz klinken. De beats die Slope hier en daar toevoegt, zijn aangenaam en tonen hun expertise. Jammer alleen dat een dergelijk album zo laat in het jaar verscheen want ze laat zich het best savoureren in het felle zonlicht onder een terrasparasol, samen met een cocktail, een joint en goed gezelschap.