De oplages zijn weliswaar altijd strikt beperkt, maar alle compilaties die het Antwerpse Walhalla uitbrengt, verkopen de facto uit. Dat is een teken aan de wand en steeds weer een reden om de releasedata nauwgezet in het oog te houden. Net als Onderstroom focust het label van wave-archivaris Lieven De Ridder voornamelijk op Belgische postpunk en new wave, meestal geplukt van obscure cassettes of schier onvindbare 7inches. Ditmaal kreeg de verzamelaar niet de gebruikelijke titel ‘Underground (Belgian) Wave’ mee, maar het meer mysterieuze ‘The Whispering Trees’. Voor de rest blijft het recept ongewijzigd: het opvissen van vergeten of onvindbare pareltjes uit de Belgische underground; plus het afwisselen van bekendere namen met goed verborgen en haast geheim spul. De Limburgse sterkhouders van weleer –Siglo XX (met een prima liveversie van hun knaller ‘Dreams Of Pleasure’), De Brassers, Struggler en O Veux– vallen meteen op, maar het zijn toch weer die verrassingen zoals Vibø, Nausea (met het catchy ‘No Conversation Between People’), Onderbronders, Trefoil, Entrée En Gare De La Ciotat (alter ego van Simon Rigot van Bernthöler) of Die Rote Fabrik (een vroeg project van Koen Lybaert van Starfish Pool overigens) die deze verzamelaars telkens weer zo aantrekkelijk maken. De uitsmijter van dienst is ‘Zomerhit’ van 10 Kleine Snobs, een van de vele projecten van Elvis Peeters (Aroma Di Amore, De Legende), ditmaal samen met Peter Clasen (Neven). Hoewel de lat al behoorlijk hoog lag, gaat Walhalla er met deze ‘The Whispering Trees’ vlotjes over. Zonder enige twijfel de beste in de reeks tot nu toe.