Ter ere van het vijfjarige bestaan van het New Yorkse Brøklyn Beats is er voor de labelfanaat deze verzameling ritmes die eerder op 12″ te horen waren. Doily is Heather Leitner, de labelbazin die zich hier laat gelden met ritmes en meer bepaald niets dan krakende versies daarvan. Naar het schijnt is dit volledig op lo-fi bakjes en ander grut geproduceerd. U weet dus bij deze waar het diepbruine geluid vandaan komt. Hier zijn geen technische livesamples à la Radioboy te vinden. Wel geluiden van olievaten, drilboren en ratelende mechaniek. Die vormen samen met flarden lawaai de leidraad. Hou die goed vast voordat u van de industriële rondleiding afdwaalt. Het is als het ware een poging tot banalisering van het genre; samba voor anarchisten. Criterion stelt zijn kraakinstrumenten op en is nu aan slag. De man met de markante voornaam gooit het meer over de technoïde boeg, waarbij het tempo en de diepte van de beat een stuk omhoog gaan. Het is techno heruitgevonden, ver weg van de massa en te smerig om de hipsters te plezieren. De grimas wordt een grijns en het zweet parelt van de lichamen. Zilt en riekend. De opvolging van ritme op ritme komt in golven, met rustpauzes waar nodig. Diepbruin blijft de lo-fi lievelingskleur, maar door slim gebruik van samples komt er meer variatie in het gedreun. Het duo is uitgeraasd en sluit deze sessie af, de buren van The Agriculture kwamen al meerdere keren poolshoogte nemen en zagen dat het goed was.