Ondanks vette vegen dubstep knikkert Sound Of Hell ons al bij de eerste seconden terug naar de jaren 1990 toen wel meer bands metal aan elektronica en dansritmes koppelden. Begrijp ons niet verkeerd: Wormsskull is geen retroproject, maar omdat een combinatie van metalriffs en ragga/dancehall, dub, breakbeats, et cetera tegenwoordig zo zeldzaam is, zijn aanknopingspunten met gelijkaardige contemporaine bands haast onmogelijk. Door het veelvuldig gebruik van (film)samples wordt dit retrogevoel bovendien nog meer versterkt. Het eerste wat ons door de kop schiet, is het vergeten Dubwar, maar die vergelijking is behoorlijk mank want Wormskull is aanzienlijk minder radiovriendelijk. In een (prijs)nummer als Nosebleed moeten we dan weer denken aan The Bug, gestoken in een metaljekker. Wormskull bestaat uit een stel muzikale veteranen die Jason Kohnen (Bong-Ra) (bas) rond zich verzamelde, namelijk zanger Mike Redman (Deformer), gitarist Eni-Less (idem) en de Hongaarse drummer Balazs Pandi. Wormskull wil in de eerste plaats een liveband zijn en daar schuilt ons inziens ook het ware gelaat van het viertal. Op plaat overtuigen de vier namelijk (nog) niet over de hele lijn.