Dit zijn drie releases van het in noise gespecialiseerde label Pacrec, telkens in een oplage van vijfhonderd stuks. Bastard Noise, voortgekomen uit Man Is The Bastard, doet het op deze schijf in de klassieke bezetting Wiese en Wood (zie GC 62), met bijdrages op telkens één nummer van Guilty Connector en Chris Dodge (ex- Spazz). Het resultaat is naar hun normen relatief rustig, het merendeel van de zes nummers zijn sferische soundscapes die slechts in de verte herinneringen opwekken aan hun lawaaierig verleden. Sporadisch passeren noisy uitbarstingen, maar over de hele lijn heeft dit schijfje weinig toe te voegen aan hun uitgebreide oeuvre.
Curtains komt uit Los Angeles en ook hier vinden we John Wiese van Bastard Noise terug, die zijn krachten heeft gebundeld met Phil Blankenship (The Cherry Point, ex-Left Handed Decision). De cd bevat vijf korte, geestesveranderende nummers die ons onderdompelen in een bad oorverdovende noise zoals we het graag hebben. Luid en uitermate pissed off, power electronics die onze buren uit hun huizen jagen. Ongetwijfeld het interessantste schijfje van deze drie Pacrec-uitgaven.
Control is Thomas Garrison, hoofd van de Misanthrope Studios en sinds midden de jaren negentig actief met verbrijzelende, door dood geobsedeerde noise. The Cleansing is een compilatie die het vroege, nu onvindbare werk van Control bundelt. Het schijfje bevat de 3 inch cdr uitgebracht bij Frozen Empire Media, aangevuld met een 7 inch en twee compilatietracks. Schreeuwerige vocalen en beklijvende white noise bundelen een onovertroffen gevoel van hopeloosheid, desolaatheid en woede. Liefhebbers van de combinatie death met industrial kunnen alweer likkebaarden.