Na jaren in de luwte niet van stilte, want de man bleef op een constant ritme platen uitbrengen beleeft de Japanner Ryuichi Sakamoto zijn tweede jeugd. In 2001 plaatste Alva Noto hem opnieuw in de kijker. Op Vrioon, dit jaar gevolgd door Insen, slaagden Sakamoto en Alva Noto er op meesterlijke wijze oude en moderne muzikale kennis met elkaar te verenigen. Na Alva Noto is het nu de beurt aan Christian Fennesz. De Weense topmuzikant die momenteel deel uitmaakt van de tourband van Sakamoto neemt in deze minisymfonie het initiatief. Fennesz bouwt gestaag zijn drones uit, maar laat Sakamoto voldoende ruimte om zijn strakke minimalisme te ontplooien. Sala Santa Cecilia, opgenomen op het Romaeuropefestival in Rome duurt amper negentien minuten, maar zelfs in deze korte tijdspanne is het goed voelbaar hoe de twee muzikanten naar elkaar toegroeien, hoe het rollenspel zich duidelijk aftekent en hoe hun verschillende muzikale achtergrond en aanpak zich toch soepel met elkaar weet te verweven. Pure klasse en hopelijk de voorloper van een volwaardig album.