Ten kantore Warp zijn het vooral de hoge verkoopcijfers van Flying Lotus, de steile opmars van Pivot (een revelatie) en de terugkeer van enfant terrible Squarepusher (als alles goed gaat doet hij nog voor eind van dit jaar voor het eerst onze contreien aan) die hoog op de agenda staan. In de luwte van het najaarsoffensief wordt ook Saint Dymphna van Gang Gang Dance op de mensheid losgelaten. Vier luistersessies later zijn we niet alleen mentaal ontregeld en spiritueel onthecht, maar vooral onvoorwaardelijke fans en hebben we de nieuwe van Nightmares On Wax (niets nieuws onder de zon) per express naar een collega verzonden. Vier weken later blijven we nog steeds hangen in de muzikale wonderwereld van dit New Yorkse trio. We zijn gaan graven in onze collectie oude Mind The Gap’s voor referenties waarmee we hun etnische, psychedelische elektronische leefwereld gepast kunnen omschrijven. (Occulte) Namen als Full Moon Scientist, Shaolin Wooden Men, Doug Wimbish, Gregory Fleckner Quartet en nog een trits andere oude helden zijn geknipt om een aanzet te geven om hun sound te vatten. Saint Dymphna is hun eerste plaat op Warp. Hun twee vorige op The Social Registry hebben we met stip toegevoegd aan onze wishlist (net dat is alles wat u van deze recensie hoeft te weten). Half vier in de vroege morgen, het is volop nacht in Pakistan, Saint Dymphna is de soundtrack van het bruisende nachtleven in het verre Oosten. Repeat, Forward, Rewind, Play.