Shinjuku Thief is het vaandel waarover Darrin Verhagen al een hele tijd het bevel voert. Over zichzelf natuurlijk, dat is behoorlijk evident als je een band alleen runt. In tegenstelling tot het vroege, helse noisewerk van Shinjuku Thief (ontstaan in 1992 als trio) is Sacred Fury eerder gotisch aandoende horror-ambient. s Mans muzikale ideeën zijn duidelijk heel erg geëvolueerd doorheen de jaren. Darrin was de laatste tijd dan ook vooral actief als freelance componist voor dans, theater en computergames, waardoor Shinjuku Thief een beetje op de achtergrond kwam te staan. Nu de man heeft besloten zijn donkere soundtracks live te presenteren, was het meteen tijd voor een nieuwe release onder wat wellicht zijn bekendste banier is. De vele zijsprongen hebben er wel voor gezorgd dat de noise-uitbarstingen op deze release tot een absoluut minimum beperkt zijn gebleven. De cd kan worden beschouwd als de soundtrack voor een extreem bloederige en realistische oorlogsfilm, zoals die wordt opgeroepen in de strips van Tardi of de literaire teksten van Céline. Militaristisch aandoende bombast en dreigende ambient met hier en daar lawaaierige interventies, zorgen samen voor een apocalyptische sfeer. Denk In Slaughter Natives en de slachting kan beginnen. E.P.A. is een van de andere outfits van Darrin Verhagen, waarvan het verzengende With Shredding Rubber van het helse album Black Ice op deze splitcd in zijn uitputtende dertien minuten wordt gepresenteerd. De ingehouden herwerking door des Esseintes (Magnus Sundström aka The Protagonist aka labeleigenaar) legt meer de nadruk op introspectieve ambient. Van des Esseintes verschijnt binnenkort de plaat Les Diaboliques, waarop het origineel van de track Due te vinden zal zijn. Op dit schijfje krijgen we een uitstekende Shinjuku Thief-remix voorgeschoteld. Ook de tweede track van des Esseintes, Residue geheten, klinkt veelbelovend voor de binnenkort te verschijnen cd op Fin de Siècle Media.