Eén van de reissues van vorig jaar waar we behoorlijk van onder de indruk waren was Poppy Nogood and the Phantom Band van Terry Riley, een minimaal meesterwerk waarin saxofoon, keyboard en time-lag accumulator samensmelten tot een constant verschuivend psychedelisch geheel. Reed Streams is opnieuw een reissue, ditmaal van Rileys debuut lp die oorspronkelijk in 1966 verscheen op het Mass Art label in een gelimiteerde editie van 1000 stuks. Twee tracks vulden elk een plaatkant. Untitled Organ is een studie voor keyboard waarin hetzelfde patroon constant herhaald wordt, soms aangevuld met een ander, waarbij het ritme telkens een klein beetje lijkt te verschuiven en er elliptische desoriënterende bewegingen ontstaan. Heel repitetief en een pak minimaler qua opzet dan de andere track Dorian Reeds, een improvisatie op saxofoon die aangevuld wordt met cassette opnames van diezelfde saxofoon, waardoor er een glijdend amalgaam ontstaat van in elkaar vloeiende tonen. Als bonustrack bij deze heruitgave krijg je nog een opname van misschien wel één van Rileys bekendste composities In C.