Het einde der tijden is definitief aangebroken en Westwind zorgt voor de soundtrack. Ravage biedt twee cd’s aan sombere elektronica waar aspecten uit de dark ambient, neofolk en industrial worden verweven tot een eigenzinnig geluid. Opgesplitst in Doomsday Songs en Requiems For Collapsing Cities is dit de Franse visie op de apocalyps. Het uur u is eindelijk daar en mogen van geluk spreken dat dit het laatste geluid is dat de verloren mensheid mag aanhoren. Opmerkelijk divers flirt Westwind met vele genrestijlen en is hij qua geluid schatplichtig aan het melodieuzere werk van Swans enerzijds, en de vroege peiode van Death In June anderzijds. Maar er is meer te ontdekken. Al vroeg komt het uitmuntende Al-Dajjal voorbij, een eenzaam stukje klasse waar islamitische gebedsteksten worden vermengd met percussiegedreven industrial. De noise is ook niet ondervertegenwoordigd en doet beseffen dat Westwind over verdomd veel kwaliteit beschikt. We dwalen verder in de hoop het ochtendgloren nog te mogen zien, en hebben Requiems For Collapsing Cities nog voor de kiezen. Subtiele song gedreven door miserie wisselen zich af met gitaardistortion. Teksten schieten te kort om deze plaat terdege in woorden te bevatten. Ravage is een fantastische comeback van het collectief waar het de afgelopen vijf jaar bijzonder stil is geweest. Nu zwaait Westwind met gemak de scepter over donkere muzikale contreien. Haast u zich snel naar onderstaand webadres, voordat de bom echt valt.