Lang geleden dat we nog eens onderdoken in de muzikale speeltuin van Morr Music, een label waarover we op een winderige maandagmiddag en de koffie was op de stelling poneerden dat met de verzamelaar Putting The Morr Back In Morrissey alles gezegd was. Het doek had wat ons betreft mogen vallen. Over en uit, dankjewel voor bewezen diensten. En u verwacht een positieve recensie? Nu, het gebeurt wel meer dat een vroege labelcompilatie de lijnen loepzuiver uitzet, Artificial Intelligence 1 & 2 waren voor Warp meer dan twee trendsettende verzamelaars vooral de blauwdruk voor het label en bij nader inzicht voor de halve idm-elektronica. Niet dat er na Artificial Intelligence-serie geen goede platen meer uitkwamen op het label, we geven een pink voor een levenslang abonnement op hun releases, maar er zijn welzeker een smak mindere doorslagjes geperst na hun standaardplaten. Het is een theorie die ook voor Morr Music opgaat. Bewijzen. Bewijs1: Figur5 van Couch, we vonden op een hoop fansites, die we met onmiddelijke ingang nooit nog een blik gunnen, referenties als Mogwai en Radiohead maar horen postrock die aardig rockt, maar verder kant noch wal raakt. We maken een sprongetje naar de sampler Japan Tour 2005 Morr Music: B. Fleischmann & Tarwater. Aardig, maar we kennen dit, het klonk net zo op hun vorige platen en tenzij morgen de bom valt zal het net zo klinken op hun volgende platen. Zoiets heet Bewijs2 en tot slot Bewijs3? Waarom niet, Plans Drawn In Pencil is Isan zoals we Isan kennen: sluipende blieps, de grote emoties en vooral heel erg Lucky Cat, duidelijke Salamander, leentje buur gespeelde Clockwork Menagerie, krek hetzelfde als Beautronics en, let op de titel Meet Next Life en ook heel heldere Salle DIsan. Die laatste is een plaat van Isan, de vorige waren dat ook trouwens. Op Sublime Frequencies bestaat er een dvd die Isan: Folk and Pop Music of Northeast Thailand heet, ga die eens aanschaffen. Morr is Less. U mag uw klachtenformulier indienen bij de redactie.