In enkele interviews gaf Fatboy Slim de afgelopen maanden reeds te kennen dat hij het big beat-genre, waarvan hij mee aan de wieg stond, wilde verlaten en meer songgericht wenste te werken. Hopelijk had Norman Cook het dan over een ander project dan het deze, want zelfs maar suggereren dat op dit album iets muzikaals waardevols staat waar je aandachtig naar kan luisteren, vergt erg veel verbeeldingsvermogen. Op Palookaville brengt de bekende Brit gewoon belegen big beat, met dat verschil dat de drumcomputer en de bassen enkel op de achtergrond aanwezig zijn in plaats van prominent vooraan gemixt. Voilà, songs. Een of andere PR-man van de platenfirma drong erop aan nog wat gastvocalisten uit te nodigen, kwestie van de crossover-verkoop aan te zwengelen van artiesten zoals Lateef en Damon Albarn. Dieptepunten opsommen is te vermoeiend, maar de pijnlijke cover van Steve Millers The Joker enerzijds en het bezingen van de internethype in Slash Dot Dash (anno 2005, jawel!), strijden om de eretitel.