Leden van het mannelijk geslacht, dit is een oprechte waarschuwing: neem nooit de liefde van uw leven mee naar een feestje waar Charles Schillings draait! We menen het, u ligt achteraf gegarandeerd alléén op uw hotelkamer – of toch tenminste met iemand die geen aandacht meer heeft voor uw persoonlijke kwaliteiten. De in Parijs wonende Waal is immers een lekker stuk, die dan nog platen oplegt die vooral op vrouwelijke lendenen hun effect niet missen. Waarschijnlijk zal uw deerne aan de rand van het deejayhok wiegend naar zijn gebronsde vel staan te staren, ondertussen haar champagne op uw dure hemd te knoeien en iets te murmelen als: Ah, je voudrais être une de ses disques, parce-que ses mains Daarenboven beweegt onze Charles zich in de juiste kringen: regelmatig is hij als deejay te gast op modefeestjes van Louis Vuitton, Armani of Calvin Klein, hij dook op in een spot van Yves Saint Laurent en Karl Lagerfeld wilde maar wat graag de hoesfoto van dit album schieten. Soit, nu waren wij ook wel te spreken over zijn deephouse sets, zijn clubkrakers Its About Time en Tengo Nada, en compilaties als Overground House. Maar ons inziens gaat hij er op deze plaat soms wat té ver over, richting commerciële radiopop die ons minder kan bekoren. Het hele album is uiteraard van een hoog productieniveau, met goede vocalen en popelementen volgens de juiste formule, vandaar dat de single Spin It Right! – met dat bijna kinderlijk refreintje – een instant radiohit was. In 24/7 (To The Fore) of Come On Over hoor je Schillings uitgesproken funky en jazzy grooves van voorheen, en eigenlijk appreciëren we dat meer dan de eigentijdse rock/ dance mélange die hij uitprobeert in Ragga Rock of Love of Your Life. Jaja, liefde van mn leven, ggrrmmmbbl!