Lost Classics From The Vaults 2007-2012

Als we zijn Twitter account mogen geloven doet hij niets liever dan ‘Game of Thrones’ kijken. Ondertussen maakt hij af en toe zijn opwachting in clubs in Tokio, Ibiza, Londen, Rio de Janeiro en Los Angeles. Jones opende dit jaar de Bloemendaalse strandtent 69 en timmert daarmee ook aan de Nederlandse weg. Na een aantal jaren vaak als mainstream bestempeld te worden, toonde hij in 2009 een andere kant. Op ‘Don’t You Remember The Future’ liet hij meer meer funk horen dan ooit van hem verwacht werd. En met ‘Tracks From The Crypt (Lost Classics From The Vaults 2007-2012)’ neemt hij de luisteraar mee op een reis door zijn producties van de afgelopen jaren. Een aantal van deze nummers zoals ‘Paradise’ en ‘Frequencies’ zijn al langere tijd met open armen ontvangen in verschillende clubs. Maar dat maakt de ‘nieuwe’ nummers niet minder aantrekkelijk, ‘Our Time in Liberty’, ‘City at Night’ en ‘Special Effect’ zijn ware juweeltjes waarvan we hopen dat ze nog lang gedraaid zullen worden in clubs. De laatste jaren heeft Jones zijn eigen platenlabel en het merk ‘Hot Creations’ gelanceerd. In 2011 mixte hij nummers voor Azari III en Green Velvet die uiteindelijk in veel lijstjes van grootste tracks van 2011 zijn beland. Hij lijkt eindelijk van zijn mainstream imago af en betrekt zich tegenwoordig op de diverse stijlen die elektronische muziek te bieden heeft. Uitgeroepen tot beste deejay door DJ Mag UK, Mixmag UK en Best Deep House DJ door de DJ Awards op Ibiza, hebben Jamie Jones en zijn label in 2012 nog een aardige verwachting om aan te voldoen. Al geeft dit album het gevoel dat dat wel in orde komt.

Manouk Meilof