Isle Of Sarah

Frank Zappa mag dan in 1993 gestorven zijn, muzikanten beïnvloed door zijn muziek dwalen er nog altijd rond. Zo ook in Vlaanderen. Uit Mechelen of all places komt het duo I Love Sarah. We mogen de heren aanspreken als Jani Jani en Rudy Perdu en ze leveren na een handvol EP’s met ‘Isle Of Sarah’ hun officiële debuutplaat af. Een enkel op het ouwe getrouwe vinyl te verkrijgen kleinood dat ons in minder dan een halfuur meeneemt door de absurde wereld die ze voor zichzelf hebben gecreëerd. Tijd genoeg om te spelen met het ganzenbord en dobbelstenen die je bij de plaat krijgt geleverd. Op de A-kant vind je onder andere een hommage aan de knip-en-plak Japanner Cornelius en het haast vertederende liefdesliedje ‘Twinkle’. De B-kant is bijna volledig voorbehouden voor de hilarische trilogie over de strijd van het Ierse verzet tegen de Chinese overheersing. Ja, wij hadden eerst ook onze bedenkingen bij zoveel absurdisme. Alhoewel, dat ze van humor en avant-garde een kenmerk hebben gemaakt in hun muziek was ons al langer bekend. Eén van de voorgangers van deze plaat was de hilarisch getitelde EP ‘Hoekzetel Bruno’. Muzikaal laveren ze op deze plaat van noise naar mariachi naar bijna normale popmuziek naar mathrock en terug naar noise via uitstappen in doommetal en een traditionele Ierse marching song. Je zou kunnen beweren dat de heren van I Love Sarah pretentieuze gekken zijn. Ach, gek misschien wel, maar pretentieus durven we te betwijfelen. Mensen met zoveel humor kunnen in onze wereld onmogelijk pretentieus zijn. Zappa mag op zijn twee oren slapen. Opvolging verzekerd.

Maarten Timmermans
ILoveSarah_IsleOfSarah