De kunstenaar Andrew Kötting, die de nieuwste uitgave van Sonic Arts Network mocht samenstellen, is gefascineerd door de woorden inscape en instress. G.M. Hopkins gebruikte beide woorden in een raadselachtige tekst in 1866. Kötting zoekt mogelijke verklaringen in eigenheid en onontgonnen innerlijk, maar uiteindelijk komt hij tot een klankencollectie en een boekwerkje, die vooral draaien rond vervreemding, de/reconstructie en herziening (van bestaandheden, zekerheden, waarheden). De compilatie A psyche and its geography bevat dan ook veel muziek gebaseerd op loops, soundscapes en collages van fieldrecordings (onder meer van Matt Hulse en NG Smith. Zo horen we alternatieve folk of country van Jem Finer, geluidslandschapjes van Dryden Goodwin en komische elektropop van John Irvine. Maar ook ingetogen liedjes en voorgedragen teksten. De verscheidenheid aan bijdragen vormt echter een consistent geheel en het eclectische geheel kreeg een sterke opbouw. Het boekwerk bevat poëtische maar even vaak onbegrijpelijke teksten van Kötting, beschrijvingen van de bijdragen door de artiesten zelf, en prachtig beeldwerk. Wederom een intrigerende en verzorgde uitgave in de guest-curated cd-serie van Sonic Arts Network.