Hungry Dogs Will Eat Dirty Puddings

De bandnaam Henry Blacker zegt ons niets. Hun plaat komt echter wel uit op Riot Season, en dat maakt ons, uiteraard, nieuwsgierig. Een label dat onder meer Shit And Shine, Mainliner, Hey Colossus, Todd, Black Boned Angel en Dead Elephant in de catalogus heeft staan, heeft bij ons een streepje voor. Loodzware bas en drums, aangevuld met een bevreemdende stem sleurt ons mee in een log, zwaar, diepdonker geluid waar we wel pap van lusten. Het trio blijkt te bestaan uit twee leden (Joe en Tim) van het eerder genoemde Hey Colossus, dat met zijn meest recente plaat ‘RRR’ toch wel indruk wist te maken. Tims broer op drums vervoegt de twee om samen als Henry Blacker een donkere versie van jaren 1970 heavy rock te maken, aangevuld met een injectie noiserock. Vuig, vunzig en recht in onze smoel. Dat kan ook moeilijk anders. De opnames gebeurden in de Dropout Studios in Londen, voor £450, met de hulp van Westminster Brown (Part Chimp). Het hoefde niet perfect te zijn, want de acht nummers zijn gemaakt om optimaal te klinken via een cassette in een cassetterecorder in een kilometersverslindend vehikel. Rock, powerrock zelfs, met heel veel ZZ Top-boogie erdoor gemengd. Kyuss en Melvins bemoeien er zich mee. Het zijn ook al oudjes die graag een muzikale oplawaai verkopen. Daar is Henry Blacker zeer goed in, in het verkopen van oplawaaien, in een zuurbad vol zware bassen en net zo zware slagen op de ezelsvellen. We geven onszelf een pluim, net als labelbaas Andy trouwens, omdat we dit huis van vertrouwen voorrang verleenden.

HenryBlacker_HungryDogsWillEatD