Het Duitse Gomma profileerde zich in korte tijd tot één de van belangrijkste vertegenwoordigers van de New-Yorkse postpunkrevival. In het kielzog van Tigersushi (Franrkrijk) Output (UK), DFA (USA) slaagde het label erin om scherpe gitaren, smeulende elektro en trillende baslijnen in de dansmuziek te herintroduceren. Waar het label in de begindagen vooral scoorde met 12 en met hun albums minder kon overtuigen, zorgde 2005 voor een breekpunt. De releases van Munk en Whomadewho waren beiden een schot in de roos en de aanstormende release van Headman zou één van de platen 2006 moeten worden. Op hun kersverse verzamelaar Gomma 3, soepel aan elkaar gemixt door Munk bewijst het label dat het geen millimeter van hun koers afwijkt. Gomma 3 is een degelijke mixplaat die perfect weerspiegelt waar het label voor staat: Dancemusic for the rockkids. Het Britse Output, thuisbasis van Trevor Jackson, hield van bij de start de deur ook open naar andere genres. Hun eerste compilatie Channel 1 legde met bijdragen van Four Tet en Icarus nog sterk de nadruk op postrock en op minimale elektronica, ook de Canadees Circlesquare blijft ver uit de buurt van de dansvloer. Op deze Fight Sounds Ep, het nummer kreeg een plaatsje op Mind The Gap vol. 54 hertimmert hij het nummer meesterlijk. Circlesquare zweert bij een sobere aanpak omdat hij weet dat zijn donkere stem het meest tot zijn recht komt in een kille, desolate mechanische klankwereld. Zijn debuut sloeg ons met verstomming en ook nu weer vinden wij Fight Sounds Ep de perfecte link tussen Kraftwerk, Joy Division en de plaat die Massive Attack nooit maakte. Een tikkende tijdbom, klaar om elk moment te ontploffen.