We gaan een uitgebreide introductie van Steve Bug (zie GC #63) ditmaal achterwege laten, want inmiddels is de Berlijnse deejay/producer voldoende bekend bij muziekliefhebbers. Zijn ruime en kwalitatief hoogstaande output en klassedeejaysets rechtvaardigen dat ook volledig. De Brusselse club Fuse zette deze moderne dandy aan het werk voor een mix ter illustratie van haar tegenwoordige muzikale beleid. Bug kweet zich van deze taak op zijn vertrouwde manier, met name via Ableton Live een aantal hoogwaardige tracks aan mekaar rijgen op een manier die je niet gauw loslaat. De selectie is breed, met relevant recent werk en klassieke tracks die zonder meer tijdloos te noemen zijn. Bug opent de dans met onder meer Plasmiks Eight To Nine en Hay Consuelo (remix van Samim) van Pier Bucci: zo is meteen een duistere en hypnotiserende toon gezet, hetgeen verder vloeit naar ‘Problem 13’ van homohopper Johnny Dangerous. De brutale sample is sinds de originele release uit de jaren 1990 genoegzaam bekend I’ll beat that bitch with a bat -, maar deze dreigende versie komt uit de vorig jaar verschenen re-issue met remixen van Mr. V waar Bug de rapstrofen uitfilterde. Het gayicoon is tevens vertegenwoordigd met het heerlijke Reasons To Be Dismal? (1990) onder het pseudoniem Foremost Poets. Andere uitschieters zijn onmiskenbaar een nieuwe remix door Vincenzo van Anne Will (Move D), Bugs eigen Wet uit de pas verschenen Wet n Dry ep en No Turning Back van Mikael Stavöstrand feat. Big Bully op Mos Ferry Prod. Het is ons overigens nog steeds een raadsel waarom deze Zweed zon goed bewaard geheim blijft in de Lage Landen; hij verdient zeker beter. Afsluiten doet Steve Bug met ‘The Dance (Living Room Mix)’, dat prijkt op de B-kant van Rhythim Is Rhythims onsterfelijke ‘Nude Photo’ (de Transmat versie van deze 12inch). Kortom, deze mixcompilatie is in zijn geheel wederom een toprelease voor Fuse, dat haar naam als club blijft bestendigen.