Don’t Panic

Missiles Of October is een trio uit het Brusselse dat met dit voor hen als zijproject bestempelde bandje een gooi doet naar ruimere bekendheid. Ze bestaan sinds 2012 uit drummer Bob Seytor (Rotyes, Contingent, ex-Walpurgis), bassist Lionel Beyet ([P.U.T.], ex-Monster Eaters, No Hope For All en P.O.G.O.-labelbaas sinds 1993) en gitarist Mathias Salas (Rotyes, Frau Blucher And The Drunken Horses, ex-Galvanized). De twee snarenplukkers verlenen tevens hun schreeuw, die heel goed past binnen het kader van de norse en nijdige noiserock die onze oren verwent. Seytor is dan ook een man die al een tijdje meedraait. Ooit zat hij in Chainsaw, en ook Contingent wordt gerekend tot de eerste lichting Belgische punkbands van eind de jaren 1970. De andere twee mogen dan een stuk jonger zijn, bezige bijen zijn het wel gezien de resem bands waar ze zich mee onledig houden. En voor een zijprojectje klinken de elf nummers op deze plaat toch behoorlijk doorwrocht. Toch zeker voor liefhebbers van noiserock stijl het machtige en tegenwoordig weer zeer invloedrijke Unsane. Net als Les Thugs indertijd klinkt MOO behoorlijk internationaal en met schitterende noiserockbangers als ‘Wanna Be’, ‘Cheerleadder’ en ‘Dead Body’ moeten ze het ook over alle grenzen heen kunnen waarmaken. Een beetje geluk kan daarbij wonderen doen. Ze openden reeds voor een mooie lijst gelijkgestemden (het nooit of te nimmer opgevende of aflatende Vandal-X, Jucifer, Stinking Lizaveta) dus het is nu: de juiste plek zoeken om uit het Brusselse cordon los te breken en iedereen een bolwassing geven.

MissilesOfOctober_DontPanic