DJ-Kicks

Eerlijk? Eigenlijk heeft ondergetekende veel liever nieuw werk van Scuba, of zijn alterego SCB in de cd-lade liggen dan een nieuw mix-album. Het is nu eenmaal zo dat Paul Rose’s eigen werk toch sterker is dan wat hij bij elkaar verzamelt, ook al selecteert hij de beste tracks van het moment. In 2010 was het enige bestaansrecht van het album ‘Sub:stance’ de fijne platenkeuze die een helder licht wierp op het overrompelde dubstep-genre. Scuba is intussen als artiest zelf al helemaal afgeweken. Op zijn nieuwe EP ‘Adrenalin’ hoor je geen crossover meer tussen dubstep en techno maar kiest hij resoluut voor trance-geïnduceerde technobeats. Het mag allemaal wat harder. En dat probeert hij ook op ‘DJ-Kicks’ te doen met werk van oude bekenden als Sigha, dBridge en Marcel Dettmann. Met exclusieve tracks van Addison Groove, Boddika, Beaumont en zichzelf (het fenomenale ‘M.A.R.S.’) bouwt hij een feestje dat een uur lang de vibe van een drie-urende ‘Sub:Stance’-dj-set moet vangen. Onopvallend vertraagt hij het ritme van 136BPM naar 124 BPM. Het klinkt als de perfecte soundtrack voor een rondje lopen, maar daar zijn de beats te agressief voor. Quest lijkt je zelfs meer klaar te stomen voor een bokswedstrijd. Scuba is in zijn vrije tijd dan ook een fervent sportbeoefenaar. Hoe dan ook, als je wil weten waar het opperhoofd van Hotflush op kickt, welke platen hij leuk vindt en wat de nieuwste toekomstige hits zijn, leg je oren te luister. Zijn nieuwste wonderduo Sepalcure mag de mix afsluiten. Binnenkort op Hotflush trouwens.

Katrien Schuermans
Scuba_DJ-Kicks