Bij Aural Terrains is recent de cd ‘Carved Water’ van Thanos Chrysakis, Christian Kobi, Christian Skjødt en Zsolt Sőres verschenen. Het betreft de opname van een optreden dat dit internationale gezelschap ruim twee jaar geleden gaf in Boedapest, in het kader van de geluidskunstexpositie ‘On The Edge Of Perceptibility’. Het kwartet trad aan met nogal een arsenaal aan geluidsbronnen, dat – afgaande op de registratie - ten volle is benut. Chrysakis (laptop, live elektronica), Kobi (sopraansaxofoon),Skjødt (objecten, live elektronica) en Sőres (altviool, contactmicrofoon, objecten, gereedschappen) horen we hier in ruim vijftig minuten abstracte klanklandschappen bouwen, verdeeld over twee stukken. Het zijn volledig vrije improvisaties, zonder (vooraf vastgelegde) structuren. Ritmische patronen zijn zeldzaam, melodieen hoeft de luisteraar zeker niet op te wachten. Wat het viertal hier doet, is naar elkaar luisteren en op elkaar reageren, meegaan in een idee of juist er iets tegenover stellen en zo een dynamiek creëren die het gezelschap voortdrijft. Zwaar overstuurde ratelende en ritselende klanken volgen op de met veel lucht bespeelde sax, een stotterend akoestisch geluid wordt overgenomen door hortende elektronica. En zoals vaak bij dergelijke collectieve, vrije improvisaties: volle en chaotische klinkende passages wisselen af met kalme, haast peinzende momenten. De twee stukken van respectievelijk circa veertig en elf minuten bieden een rijke en gedetailleerde klankkwereld. De luisteraar die zich met open geest laat meeslepen langs de auditieve rotsen en velden, bergwanden en dalen zal veel moois ontdekken.