Dit is de vierde volwaardige cd van dit trio, en als alle cassettes, splitsingles en andere formaten erbij worden geteld, is dit release 91! Van een gebrek aan productiviteit en kwantiteit kan Wolf Eyes zeker niet worden beschuldigd. De 12inch Stabbed in the face verscheen eerder dit jaar reeds op Sub Pop, met op de ommezijde twee nummers die niet op deze cd zijn terug te vinden. Het was al een indicatie dat het label een release zou worden voorgeschoteld die niets van doen heeft met de rest van hun catalogus. In de stilaan bekend wordende stijl overdondert Wolf Eyes ons met een portie ambienteske noise die doet denken dat Throbbing Gristle eindelijk een volwaardige opvolger heeft. Deze plaat, en in feite wellicht hun volledige catalogus, is op zijn minst zo provocerend en onrustbarend als wat de grootvaders van de industriële noise uit hun machines pleegden te pleuren. Als er al eens sprake is van ritmes, zijn die dermate verhakkeld dat elke dansbaarheidsfactor ontbreekt. Overstuurde elektronica en dito geschreeuw zorgt voor een desoriënterend geheel. Ook live komt deze band overdonderend uit de hoek. Op het eerder dit jaar gehouden Kraak-festival in Hasselt stond een volle zaal met open mond te staren naar het podium alwaar de band zijn diepste zieleroerselen in een tenenkrullend loeihard volume over het publiek stortte. Het trio gaat nog een paar stappen verder dan gelijkgestemden >b>Black Dice, met wie ze regelmatig samenwerken onder de noemer Black Eyes. Burned Mind is ongetwijfeld de essentieelste release van Sub Pop sinds de gloriedagen van de grunge.