Het ATAK label heeft een voorliefde voor architecturaal geïnspireerd (zie ook Caipirinha) digitaal minimalisme in muziek en design. Labeleigenaar Keiichiro Shibuya maakt installaties, en knutselt even graag met microgeluiden. Zijn compositorische bouwplannen leiden tot minimale techno, glitch of ijl gefilterde sfeermuziek die zeker in de smaak zal vallen bij liefhebbers van het 12k label. Het indrukwekkend triumviraat Cascone, Kahn en Steinbrüchel tekent op de vierde ATAK cd voor een voller geluid via een drievoudige uitwisseling van laptopklanken. Het bronnenmateriaal wordt geminimaliseerd, gefilterd en opnieuw uitgerekt tot rijke drones die doorspekt worden met digitale piepknor. De warme en melodieuze ondertonen maken ATAK004 (relatief) toegankelijker dan de gemiddelde output van dit Japanse label. Op ATAK005 stapt het Nederlandse trio Goem gedeeltelijk af van zijn bekende minimale techno en laat het af en toe meer ruimte voor pure geluidsexperimenten. Toch blijven Frans de Waard (Kapotte Muziek), Roel Meelkop (Mailcop) en Peter Duimelinks (THU20) beide hersenhelften ritmisch stimuleren met minimale geluidssignalen, afkomstig van digitale bronnen en ziekenhuisapparatuur. Een nieuwigheid is de incorporatie van analoge synthesizerklanken, wat het geheel een rijkere sound geeft. ATAK005 is de perfecte dansmuziek voor schijfopruimingen bij mensen met een chip in hun hoofd.