And On And On

Agoraphobic Nosebleed werd reeds in 1994 opgericht, maar maakte in zijn lange carrière eigenlijk maar vier volwaardige albums. De band rond Scott Hull, gitarist en programmeur van de drumcomputer, die het enige vaste lid van Agoraphobic Nosebleed is en blijft (en ook lid van Pig Destroyer) verkiest eigenlijk splitreleases. En dat doen ze met een waaier aan bands, en dat zijn zeker niet allemaal grindfanaten. Er staat er bijvoorbeeld eentje gepland met Thrones, en dat is toch wel even helemaal iets anders. Voor het ogenblik bestaat de band uit Hull, Jay Randall (ex-Isis, Japanese Torture Comedy Hour), Richard Johnson (Enemy Soil, Drugs Of Faith, Jesus Of Nazareth) en Katherine Katz (Salome). Johnson hanteert de basgitaar, en zingt, net als de andere twee. En het is die variatie aan zangers, en uiteraard de ongelooflijk opgefokte drumcomputer, die deze band nog steeds uniek maakt. Cybergrind waar het spelplezier vanaf druipt, zoals we van deze band gewend zijn. Zeven nummers draagt de band bij terwijl Despîse You achttien nummers aanlevert, die samen goed zijn voor zeventien minuten helse hardcore. Het zijn de eerste opnames die verschijnen in net geen tien jaar van deze band rond de broertjes Morales. We vinden er ook Chris Dodge, bezieler van onder meer Spazz en ook actief in Lack Of Interest waarvan binnenkort een split met Agoraphobic Nosebleed verschijnt. Wie Dodge een beetje kent, weet dat Despise You niet van een kleintje vervaard is en er een hels tempo op na houdt. Het is misschien een kort feest, dit ‘And On And On …’, het is wel een intens gebeuren.