Achter Jasmina Maschina gaat letterlijk en figuurlijk Jasmine Monique Guffond schuil, een muzikante uit Sydney, Australië die recentelijk verkaste naar Berlijn. Als lid van het duo Minit (1997-2004) maakte ze al eerder werk voor het onvolprezen Duitse label Staubgold, en sinds een paar jaar doet ze dat dus solo als Jasmina Maschina. Kenmerkend daarbij is het verdrinken van het geluid, met lieflijk, simpel en repeterend gitaarspel als fluistermotor. Een rond, hypnotiserend gitaargeluid dat bestaat uit eenvoudig getokkel dat uiteindelijk bijzonder effectief werkt. De lijzige, onnadrukkelijke, naar binnen gekeerde en vaak zelfs valse zang gaat non-stop kopje onder in dat gitaarspel en de daaromheen gebreide geluidslagen van lang aangehouden keyboardakkoorden, elektronisch gepruttel en vage baslijnen. De tokkeltrance van Jasmina Maschina laat horen hoe je met minimale middelen veel resultaat kunt halen uit herhaling en jezelf helemaal onderdompelen in de voortgaande beweging van loom en gelukkig snarenspel.