Er gebeurt iets geks als je kerkorgels, gezang en drones combineert. Samen wordt het meer dan wanneer je het over de losse delen hebt, en dat blijkt nadrukkelijk op het album ‘In Death’s Eyes’ van Petra Hermanova. De vanuit Berlijn werkzame artieste speelt op deze plaat met dat religieuze karakter en weet met de nodige elektronische ingrepen het minimalisme daarin te behouden. Zelf zingt ze en gebruikt ze voor veel van de klanken een autoharp, terwijl Duitse organist Denny Wilke het kerkorgel bespeelt. Een muzikant met een cv om U (met een hoofdletter) tegen te zeggen overigens, en hij past op het Ladegast-orgel de bezieling toe die bij dit album hoort. Hermanova zoekt naar transcendentie door een beleving van verlies, rouw en pijn. Door zowel rituele muziek- en folktechnieken toe te passen, het contrast te zoeken tussen de toegankelijke autoharp en het kolossale orgel, ontstaat een wonderlijk stuk muziek. Maar het is vooral een plaat om in stilte naar te luisteren, om bij te mediteren, om je door te laten meevoeren.