Het Franse duo Acid Arab (Guido Minisky en Hervé Carvalho) wil dat hun elektronische muziek de dansvloer overstijgt. Zij hebben als doel om binnen hun muziek culturen te verenigen en deze smeltkroes moet op zijn beurt weer de billen van de luisteraar doen samenknijpen. Dit doet het tweetal door een mix van westerse house en techno te mengen met traditionele muzikale invloeden uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Dit album neemt de luisteraar zodoende mee op een reis langs talloze plaatsen en landen. Los van deze muzikale culturele clash raakte het duo zelf ook geïnspireerd door alle plekken waar zij met hun tours kwamen en de ontmoetingen met verschillende artiesten tijdens deze reizen. Dit infectieuze proces probeerden zij dan ook op dit album te verwerken. In de muziek komen onder meer retro-futuristische elementen uit raï terug, een genre dat in de jaren 1990 populair werd in Algerije. Verder worden traditionele instrumenten als yarghol (Palestijns blaasinstrument) en muziekstijlen waaronder Toeareg blues (muziek van inheemse volken uit de Saharastreek) geplaatst onder pompende bassen en gierende synths. Het duo werkt op dit album samen met verschillende artiesten uit diverse landen, zoals Algerijnse vocalisten als Radia Menel, Sofiane Saidi en Amel Wahby, de Syrische toetsenist Rizan Said en Turkse muzikant Cem Yildiz. De traditionele zang zorgt voor een emotionele input tussen het elektronische geweld. Deze vereniging van culturen werd dit jaar ook gedaan door de Chinese producer Guzz met zijn album ‘Walking In A Boundless Dream’, waarop elektronica met Zuid-Chinese muziek werd versmolten. Net als Guzz weet Acid Arab de stijlen die als contrasterend kunnen worden gezien, juist te harmoniseren. Er ontstaat op die manier zowel een levenslustig en eigenzinnig elektronisch geluid, als een soort geschiedenisles en culturele uitbarsting.