Met één nummer van iets meer dan eenenvijftig minuten neemt Muur de tijd om ons in een ritueel bad te verzuipen. Een resonerende ambientachtige soundscape, diep met de voeten in het dark ambientgenre en een sluier van geheimzinnigheid over zich. Muur wil zich met ‘Bod’ meteen profileren als obscuur, duister, als een mengeling van rituele en occulte traditie waar we de betekenis vooral zelf moeten zien te achterhalen. Na een kwartier doet een bromstem zijn intrede, als een Tibetaans blaasinstrument dat een chant wil opwekken. Het keelgezang houdt er na een kwartier mee op, waarna de Duitser (dat hebben we wel kunnen achterhalen) een Sunn O)))-drone het licht laat zien. Na een flink eind komt zijn stem in een andere gedaante weer opduiken, om het sjamanistische karakter van de muziek nog extra te benadrukken.
Het Noorse Tipi Token is met nog maar een paar releases op de teller al goed op weg om de concurrentie aan te gaan met een gerenommeerde naam als Cyclic Law. Maurizio Landini, de man achter Onasander, zou bijvoorbeeld net zo goed op Cyclic Law kunnen zitten. Hij bracht in 2016 de ep ‘Ancestry’ uit, geïnspireerd door de militaire geschiedenis van het Romeinse Rijk. Landini sprak vier muzikanten aan met de vraag om elk één van de vier composities te herwerken en helemaal naar hun hand te zetten. Ajna (Chris F), Klangbunn (Marius Sortland Myklebust), Xerxed The Dark (Mohamadreza Govahi) en Hilyard (Bryan Hilyard) kweten zich met engelengeduld van hun taak. Het resultaat zijn vier herwerkingen die van het oorspronkelijke werk weinig onaangeroerd laten en het tegelijk weten te respecteren en naar hogere sferen te verheffen. Zo horen hetwerkingen te zijn.