Wie naar ‘Premonition’ van de Japanse slagwerker en percussionist Satoshi Takeishi luistert, zal vreemd opkijken bij de achtergrond van deze muzikant. Dat hij musicologie studeerde en daarbij een specifieke interesse ontwikkelde voor traditionele muziek uit Zuid-Amerika en het Midden-Oosten valt in de verste verte niet op te maken uit de broeierige, door zachte pulsen voortgedreven en volledig elektronische klanken op het album. Het is slechts een van de vele kanten die te horen zijn van de tegenwoordige New Yorker, die op het raakvlak van klassiek, jazz, etnische, elektronische en geïmproviseerde muziek actief is. Maar goed, ‘Premonition’ dus, een warm en reinigend klankbad waarbij voluptueus en rond geluid zich in allerlei bochten wringt en de meest afgelegen plekjes van de gehoorgangen weet te bereiken. Op weg naar een ronkende volzin komt de maker steeds weer een ideetje tegen dat gelijk uitgewerkt wordt, waarna enz. enz. zodat het in een track nooit tot een hypnotiserend geheel komt. Maakt niet uit, het is sowieso nectar voor de geest, een genot voor het oor en een inspirerende ontdekkingsreis door geluid ineen.