Even schrikken was het. Amper een jaar nadat Eels een stevig eind weg rockte op het hoofdpodium van Pukkelpop, tekende de band in de Barn voor een van de meest intieme concerten in de tent van Werchter 2014. Enkele dagen eerder gaven E en zijn kompanen een al even prachtig optreden in de befaamde Royal Albert Hall. âEen volmaakt groots optreden, passend onvergetelijk voor zoân iconische zaalâ, kopte Gigwise over die avond. De band is enorm goed op elkaar ingespeeld en de klank van deze opname is haarfijn, alsof Eels in jouw huiskamer zit te spelen. De persoonlijke verhalen van Mark Oliver Everett komen aan. âShe locked herself into the bathroom again / so I am pissing in the yardâ, de openingsregels van âA Line in the Dirtâ, een nummer over de zelfmoord van zijn zus, kleuren donkerder dan ooit tevoren. Everett zijn zwarte humor tussen de nummers in maakt het gelukkig allemaal wat draaglijker. Er wordt vooral geput uit het laatste album âThe Cautionary Tales of Mark Oliver Everettâ, maar het is verbluffend hoe E zich andermans nummers – onder meer âCan’t Help Falling In Loveâ van Elvis en âTurn On Your Radio’ van Harry Nilsson – eigen maakt. âDit is voor iedere muzikant erg opwindend, zo goed als ieder muzikaal icoon waar ik aan kan denken, stond hier ooitâ, vertelt de man aan het begin dit optreden. Het lijstje is dan ook indrukwekkend. Stilaan maar zeker is ook Eels zelf stilaan zo een iconische status aan het bereiken.