Mikromix.One: the Electro Mix Session (mixed by Sniper Mode)

Aah, afterclubs: ontsproten in de dansscene om een geschikt muzikaal en ruimtelijk decor te scheppen voor hongerigen naar Meer. Laat mij nu hier duidelijk de wens uitspreken om ooit na een geslaagde nacht vol verboden geluk, met hemelse techno of electro en een nieuwe liefde voor het leven – of althans voor dat ene feestje – te belanden in zo’n ambigue etablissement met deze Sniper Mode achter de draaitafels. Want deze Duitser (Gregor Tresher) verzorgde recent voor Mikrolux – een sublabeltje van het sterke Elektrolux – een compilatie die je in de verlengingen van de wedstrijd Lichaam en Geest versus Vermoeidheid en Beneveldheid nodig zou kunnen hebben. Het merendeel van de tracks houdt het midden tussen eerder trage electrotech en zeer diepe en sferische nuschool electro. De mix getuigt meteen van een donkere sfeerzetting en wordt van bij de eerste plaat begeleid door een zalig rollende beat. ‘Painting Textures’ van Króm (in een remix door Sniper Mode) doet precies wat de titel aangeeft, en zal je bovendien uit je comfortabele positie peuteren en richting dansvloer leiden met zijn zweverige keyboardlaagjes. Als Tresher dan feilloos de overgang naar Drøns ‘Plateau’ onder controle houdt, blijf je vastzitten in een omarming van warme elektronische klanken. Zo gaat het als vanzelf naar het volgende nummer, ‘Lost and Found’ van Króm, dat alles naar een hoogtepunt brengt met schitterende electrofunk: zoveel soul en opwinding zaten zelden in een volledig technologische dansproductie. De break is voorwaar het punt waarop de immanente erotiek die voortdurend sluimerde, tot volle wasdom komt en het nodig is om minstens met twee te zijn. En dan heb je nog een derde van deze schijf te gaan. Als het morning after gevoel nog verder knaagt, druk dan alvast op repeat!

tekst:
Tom Nys
geplaatst:
ma 5 jan 2015

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!