In het gouden wijnjaar 1992, in elektronicamiddens het equivalent van de ijstijd, beroerde éne Robin Rimbaud de goegemeente met zijn aparte livesets. Scanner pikte telefoongesprekken uit de lucht en dompelde ze live onder in een dikke brij geluidsgolven. Nog later, we zijn midden jaren negentig aanbeland, was hij de eerste om fotomateriaal te vertalen naar audio. Rimbaud was, is een trendsetter en heel eventjes, toen Coca Cola hem vroeg voor een reclameclipje, ook hip. Daarna volgde een stille, maar niet minder actieve periode. Rimbaud verdiepte zich verder in zijn grote liefde: geluidsexploratie en ritste tal van kunstzinnige opdrachten aan elkaar. Goed drie jaar terug komt hij voor het eerst weer in de aandacht toen hij op het Franse Bip Hoplabel enkele nummers uitbracht. Vooral Sound Polaroids blijft een aanrader en bewijst dat zijn stille periode heilzaam geweest is. Op Double Fold, de vierde release op het piepjonge Sloveense label rx-tx ontgint hij de mogelijkheden van de technobeat. Uit oudere werk, bijeengeschrapt tussen 1980 en 2002, boetseert hij één lange technotrip die scherp afwijkt van het kale 4/4 geluid dat je verwacht. Scanner snijdt de drumslag open, voegt toe en infiltreert het genre. Uitblazen doet hij met het wondermooie The Size of Thoughts. Een muzikale omnivoor zet zichzelf (opnieuw) op de geluidskaart.