Het debuut van het Franse duo OMR werd opgenomen in de Duitse Weilheim-studio’s en sluit naadloos aan bij de lokale traditie van zacht knisperende electro-pop. Wederom zit de getalenteerde Mario Thaler (Lali Puna, The Notwist, Console, Ms John Soda) achter de knoppen. De combinatie ‘elektronica met vrouwenstem’ roept onherroepelijk de associatie met Lali Puna op. ‘The way we have chosen’ kan dan ook zo als twaalfde track op ‘Faking the Books’. Net als Valérie Trebeljahr verwart zangeres Virginie Krupa ‘ingetogen’ echter al te vaak met ‘vlak’ en ’emotieloos’. Nummers als ‘Password’ verzanden dan weer in al te pathetische romantiek waarbij smachtende zang afgezet wordt tegen een zachte parlando. OMR is dan ook op zijn best als de zang tout court achterwege gelaten wordt. Op die momenten ontwikkelen nummers als He’s Up To All The Tricks, Extension, The Last tot heerlijk donkere brokken electro. Helaas zijn deze momenten al te schaars. Neen, dan verwijzen we liever naar de Discograph-compilatie ‘Data Pop’. Zoals de naam reeds doet vermoeden wordt hier een bloemlezing aangeboden van het bloeiende electro-pop genre. Naast kleppers als The Notwist, Funkstörung en Telefon Tel Aviv, Schneider TM komen ook onbekendere namen aan bod. Alleen al door de aanwezigheid van Schneider TM’s – nu reeds klassieke – herwerking van The Smiths‘ ‘There Is A Light That Never Goes Out de moeite waard.