Op de jaarlijkse rave I Love Techno in Gent wordt de voortrekkersrol die België in het genre heeft keer op keer bevestigd. De interessante sociologische aspecten die er aan verbonden zijn komen er bovendien in overdrive naar boven: een jeugd op zoek naar een hedonistische roes of zuiver escapisme, bacchanale massapsychose en Dionysische ritualiteit, zwetende naakte lichamen en veel muzikale kicks. Daar hoort zoals steeds een compilatie bij, die de organisatoren sinds enkele edities geleden laten mixen door een van de bekendere inlandse deejays, die ook het anthem produceren. Dat dit jaar gekozen werd voor Redhead is helemaal niet zo verwonderlijk: Steve Vangilbergen is razend populair bij de liefhebbers en heeft ook zijn doorbraak in het buitenland niet gemist. Wat deze cd zo boeiend maakt, is het simpele feit dat je een Redhead mix te horen krijgt zoals hij ze ook door de installaties jaagt van de talloze feesten waar hij draait, daarbij nog eens verduidelijkend dat een Belgisch technodeejaygeluid wel degelijk bestaat. Acid en trancey invloeden zijn bijvoorbeeld te horen op de geweldige opener van landgenoot Tom Hades; de onvermijdelijke Chris Liebing en Zweden als Grindvik of Beyer vertegenwoordigen hier de compromisloze looptechno. Pieken doet de mix met onder meer I Can Feel The Sound uit de nieuwe Justin Berkovi – en neem die titel gerust letterlijk -, Control Freak van Cirez D of Square van Hardcell & Grindvik. Het synthmotiefje in dat nummer kan een dansend mens in extase van zijn partner doen afdwalen en onbewust in de armen van een ander doen belanden. En uw Gonzoredacteur weet waarover hij spreekt. Maar ach, we love techno, nietwaar?