En dat is vier. Everything Ecstatic zet de vier in Four Tet. Het vierde album na Rounds, Pause en Dialogue. Moeten we nu zeggen dat die beter waren? Moeten we nu zeggen dat Kieran Hebden hier af en toe anders klinkt, maar soms ook zijn prachtige kunstje op repeat zet? We zouden het kunnen zeggen, maar moet dat nu echt? Wie in de gelukzalige toestand van vergeetachtigheid verkeert, is als een kind zo blij met het nieuwe album van Four Tet. Het tempo zit er lekker in, Hebden doet waar hij goed in is en de volumeknop mag daarom flink open. Nu schijnt de man helemaal genoeg te hebben van zijn folktronica-imago en daarom voert hij ons nu langs een regenboog aan stijlen. Net als de hoes, de site en de titel is het album ook veelkleurig. Het kleurenpalet op de nieuwe Four Tet leidt ons van een steady beat, via een hiphopbeat, richting een acidgeluid zonder de complexiteit teniet te doen. De composities blijven sterk, met de productie en de ideeën is ook niks mis, Four Tet blijft op grote hoogte. Dit is een fijn kunstje, volgend jaar beloven we alles te vergeten, kom je dan weer met iets nieuws, Kieran?