Minimum-Maximum

In Gonzo 70 bogen we het hoofd voor het Meesterschap van de overgrootvaders van de elektronische muziek, en nu laten ze ook onze mond openvallen. Klap robotkundig de gelimiteerde laptopverpakking open en aanschouw een optisch effect, een fotoboek, de dubbele live cd en twee live dvd’s. Zoals verwacht is de kwaliteit perfect en de meerwaarde van de heren ook live bezig te zien, valt niet te onderschatten. Iedereen die al een Kraftwerkconcert mocht meemaken, weet dat de mensmachine de stijlvolle stilstand tot Kunst verheven heeft. Ralf Hütter brengt bij elke zangpartij zijn hand naar zijn microfoon als illusie van beweeglijkheid, maar los daarvan zijn het vooral de lichtjes in de stropdassen die zich verplaatsen. Heel even, slechts één seconde, zien we hoe de Überrobot Florian Schneider menselijk wordt. Hij lijkt zich echt te amuseren tijdens ‘Autobahn’. Voeg daarbij de twee ‘nieuwkomers’ Hilpert en Schmitz (die discreet het meeste werk verzetten), de prachtige retro-futuristische video’s, de ‘best of’ tracklist, en besef dat de Perfectie een Meester uit Duitsland is.

tekst:
Gonzo (circus)
geplaatst:
ma 5 jan 2015

Nog meer nieuws krijgen over muziek en kunst?

Schrijf je in op de Gonzo (circus)-nieuwsbrief!