Het eerste wat we van Matt Edwards in handen kregen was de meesterlijke cut-up die hij maakte van Kylie Minogue haar Cant Get You Out Of My Head en New Order hun klassieker Blue Monday. Edwards schopte het vervolgens in geen tijd tot één van de meest gevraagde producers en remixers van het moment. Hip volk of volk dat op zoek is naar een tweede adem schoof in lange rijen aan. De Pet Shop Boys, Talking Heads, Elton John (que?), Kate Bush, Carl Craig en nog een lange rij anderen bewierookten de jonge producer op zijn antwoordappaat. Met Made In Menorca brengt hij nu als Rekid de schuilnaam die hij gebruikt om zijn meer undergroundgetint materiaal op uit te brengen, bovengronds maakt de Brit naam als Radio Slave – zijn eerste langspeler uit. Rekid verdeelt de plaat mooi in twee helften. De opener Intro is een kort telefoongesprek dat overvloeit in Lost Star6, een stevig dansnummer dat de muren tussen house, hip hop, oude Detroit en breakbeats vakkundig sloopt. De mix van stijlen is het handelsmerk van de plaat en refereert naar producers als Mantronix, housepionier Theo Parrish, Visage en Yello. In het midden van de plaat neemt Edwards een bocht en zwakt hij het tempo af. De mix van zweverige breakbeats en het oog voor detail deden ons nog het meest denken aan The Contino Sessions van Death In Vegas. Geen slechte referenties, leek ons. Sterk plaatwerk dat de hooggespannen verwachtingen moeiteloos inlost.