Sunday Best, het label van Rob Da Bank, bracht zopas de debuutlangspeler van Max Sedgley uit. Voor degenen die de man niet kennen: Sedgley is een jonge Britse producer die thuis opgroeide met soul, funk en r ‘n b, maar door eigen uitstapjes techno en house leerde kennen. In het verleden bracht hij al succesvolle remixbijdrages uit op verzamelaars van Irma, Verve of Om Records. Dergelijke invloeden die Sedgley van jongsaf meekreeg, kunnen niet anders dan resulteren in dansmuziek met vette grooves. Opent ‘From The Roots To The Shoots’ met het ietwat verouderde – want op bigbeat gestoelde – ‘Happy’, dan laat de tweede track ‘I’ve Been Waiting’ gelukkig een recenter geluid horen, niet al te ver verwijderd van Bugz In The Attic. Ook andere nummers, zoals pakweg ‘You Can’ of ‘Set It Free’, tonen de invloed van die Londense topproducers. Max Sedgley’s nieuwste single, ‘Slowly’, ontbreekt vanzelfsprekend niet op het album: een downtempo synthpop-nummer, opgeluisterd met strijkers en zwoel ingezongen door Z-Star. Ondanks alle hierboven genoemde invloeden en ambities, laat ‘From The Roots’ uiteindelijk slechts een matige indruk na. Sedgley speelt dan ook de hele tijd op veilig. Nergens worden risico’s genomen of onderneemt de man een poging tot experiment, wat veel van de nummers te vrijblijvend en onderling uitwisselbaar maakt.