De Japanse improvisatieartiest en gitarist Otomo Yoshihide geeft al twee decennia een nieuwe bestemming aan audioapparatuur (taperecorders, radios en platenspelers). Dit overzicht in beeld en geluid (cd en dvd) is een uitstekende manier om met zijn omvangrijk oeuvre kennis te maken. We horen en zien hoe hij hyperactief scratcht, zijn platenspelers met de vlakke hand slaat en vinylplaten aan een toonarm vastsmelt. Andere manipulaties zijn ingenieuzer, zo wordt met behulp van simpele elastiekjes een draaitafel omgetoverd tot een snaarinstrument, en wordt een pick-up geprepareerd met ijzerdraad en springveren om hem vervolgens te lijf te gaan met een vioolstrijkstok. Met een dergelijke open houding is het resultaat navenant. Soms neigt Yoshihide naar zuivere improvisatie/freejazz met zijn gitaarspel, een andere keer maakt hij gecontroleerde noise, drones, ritmische loops en feedbackmanipulaties. De enige constante is dat we met experimentele (volgens Yoshihide anticommerciële) muziek te maken hebben. Enig fysiek geweld wordt evenmin geschuwd, en het is niet toevallig dat één van de tracks Turntable Graveyard heet. De stijlvolle beelden van Masano Tanaka tonen de Meester in actie, en maken de brug van stemmige zwart-wit close-ups over brutale stroboscopische cut-ups tot kleurige videomanipulaties.