De muziek van Daniël MALempré is al meer dan dertig jaar een goed bewaard geheim in de Belgische muziekwereld, en EE Tapes zal hier met een bijzonder streng gelimiteerde cd-r (vijfenzeventig stuks) nauwelijks verandering in brengen. M.A.L. staat voor ingetogen instrumentele kosmische gitaarmuziek op een bedje van analoge elektronica. De intieme sfeer doet denken aan The Durutti Column, of de meer gitaargerichte stukken van Popol Vuh: de achttien tracks zijn subtiele, breekbare schetsjes. Een enkele keer (Overnight Train) wordt duidelijk waarom M.A.L.-releases voor veel geld gekocht worden door minimal electronics fanaten. De originele cassettereleases/masters zijn er soms zo slecht aan toe dat een heruitgave technisch onmogelijk geworden is, en daarom is dit sfeervolle en technisch opgepoetste overzicht erg welkom. Typisch jaren 1980 artwork van ervaringsdeskundigen Yves Boone en DJ Wattie maakt de tijdreis compleet. Human Flesh is het fanatieke internationale uitwisselingsproject van Alain Neffe (oprichter van het Insane Music cassettelabel, Pseudo Code, Bene Gesserit en vele anderen). In tijden toen de boeiendste experimentele muziek enkel op cassette verkrijgbaar was, werden geluiden als puzzelstukken de wereld rondgestuurd. Elke deelnemer voegde klankkleuren toe en uiteindelijk mixte Neffe het zaakje aan elkaar. Vooral meertalige stemexperimenten staan centraal, en Human Flesh kon zich verzekeren van de medewerking van (voor deze selectie uitsluitend vrouwelijke) vocalisten uit de tapescene als Deborah Jaffe (Master/Slave Relationship), Anna Homler, Lydia Tomkiw (Algebra Suicide) en Tara Cross. Door de verscheidenheid van het gebruikte instrumentarium (van kinderspeelgoed over klassieke instrumenten tot synthesizers) is deze retrospectieve (1985-1995) cd een uitstekende manier om Human Flesh te (her)ontdekken, en onomstotelijk bewijsmateriaal dat experimentele muziek niet altijd hard en onbeluisterbaar hoeft te zijn.