16 Bitch Pile-Up had de naam om vooral een Merzbow-kloon te zijn, maar daar is op hun allereerste reguliere cd, na een stapel gelimiteerde cdrs, geen sprake meer van. Het trio meiden gaat zelfs zo ver dat ze, ondanks dat ze op een gerenommeerd noiselabel zitten, nauwelijks noise produceren. Wat de band wel doet, is een bevreemdende en tegelijk beangstigende cinematografisch aandoende score produceren waar tussen de drones in regelmatig schrikmomenten zitten ingebouwd. Initieel creëren de uit Heartland (nu Californië) afkomstige meiden een twintig minuten, redelijk ingetogen drone maar dat houdt de band niet vol. Een amalgaam van samples van loeiende motoren vormt het derde nummer, waarmee ze ons meteen weer uit onze roes schoppen. Nauwelijks te identificeren samples, field recordings en maffe geluiden doorspekken het totaalgeluid. In een relatief kalm stuk knalt plots een deur die ons doet opschrikken, kerkklokken beieren er op los, terwijl motoren rondjes rijden rond het kerkgebouw, een blaffende hond komt zich regelmatig bemoeien en in de achtste track zetten de drie dames het plots op een oorverdovend schreeuwen, waarna een quasi poppy liedje volgt. De dames zijn uitermate creatief in dit muzikale segment en vormen meteen een aangename aanvulling voor de soms wel heel eenzijdig klinkende noisescene. Improvisatie met lawaai zonder veel structuur die wel heel bevlogen gebracht is. Dit is een knappe schijf intrigerende herrie.