Kawabata Makoto heeft besloten om niet meer te slapen en zich nog uitsluitend onledig te houden met het maken van platen, de ene na de andere, met liefst zo weinig mogelijk tussenpose. Op het Braziliaanse Essence Music verschijnen eigenlijk tegelijk twee nieuwe cds van Acid Mothers Temple, de andere heet 41st Century Splendid Man Returns!, maar deze hebben we nog niet te pakken kunnen krijgen. De luxueuze verpakking van Ominous From The Cosmic Inferno maakt dat gemis echter ruimschoots ongedaan. Niet alleen zit de cd verpakt in een buitenformaat digipack, bij het openen verschijnt een pop-up met het vijftal (voor deze gelegenheid dan) dat verwerkt zit in een psychedelisch aandoend tentakelmonster. Zoals gewoonlijk krijgen we ook nu weer oorverdovend gitaargeweld in een ferme jam voorgeschoteld, afgewisseld met aan mantras schatplichtige drones en akoestische folk alsook een portie krautrock. Alles in gelijke delen beschikbaar, met net zo goed experimentele stukken als invloeden van Amon Düül. Veel verschil met andere platen van dit collectief horen we niet, al is de sfeer ietwat duisterder. Dark Side Of The Apocalypse, Golem Rock en opener Ecstasy In Hell (met heerlijk heavy gitaarwerk) zijn van de zes nummers de voor onze oren indrukwekkendste. Alleen wanneer Kawabata zijn akoestische gitaar minutenlang betokkelt, verslapt onze aandacht. Een fenomeen dat we al eerder hadden bij s mans werk. Freaken moet hij, dan blijven we onze aandacht er met volle plezier bij houden.