Allemaal inhaken en meezingen: ‘Hit you hit you hit you with a hammer, I smash you, bash you mash you with a hammer’. Aan het woord is Haunted George, ook wel bekend als Skullfaced George, Mulehead George, Snakebite Steven en Butcher George. George is ook bekend als Steve Pallow. Onder die naam zat hij in de jaren 1990 in een stel gore garagebandjes als The Beguiled, Satan’s Cheerleaders en The Necessary Evils. Nu woont hij in een hutje in de Mojave woestijn met alleen een computer en een ouwe cassetterecorder als gezelschap. De woestijn is niet goed voor Georges hoofd. Als de volle maan hoog staat boven de zandheuvels draaien zijn ogen in een vreemde richting en begint hij in tongen te spreken. Van duivelpoppen en heksenmeisjes en zwarte hanen die kraaien bij het vallen van de nacht. En hij maakt muziek. Pallow speelt behalve voodoodrums ook gitaar -zijn snaren krijsen als menstruerende heksen op Walpurgisnacht- maar de gitaar van kompaan Jimmy Hole krijst gewoon terug. In sommige songs spelen ze een horlepiep voor dansende knoken. Monty Huckles speelt synthesizer. De mondspieren verdorren rond de tanden, ogen verstarren in hun kassen en vingers klauwen in de aarde. De garagepunk van Haunted George doet ze dansen- dezelfde danse macabre die ook zulke sjamanen als The Cramps en The Thirteenth Floor Elevators lieten galmen door de woestijnnacht. Van ‘Theme From Dark Shadows’ tot ‘Ghoul Doll’ laat ‘American Crow’ de luisteraar afdalen in de grafkelder van Pallows hersenpan. Het is een warme zaterdagavond in een voorstad van Rotterdam. Achter de ramen van de buren gloeit een televisiescherm. Een moeder roept de kinderen binnen en een deur slaat dicht. In de verte kraait een haan. Een zwarte haan. In het gootsteenkastje ligt nog een oude hamer…