Between Spaces van Lights Dim (de Pool Marek Kamiński) en Gallery Six (de Japanner Hidekazu Imashige) bevat twee in zeer gelimiteerde oplages eerder verschenen eps uit 2012, en twee nieuwe stukken, en is het resultaat van een jaar samenwerken. Wat je op de release te horen krijgt valt vooral te situeren in de hoek van de introspectieve gitaarambient en het neoklassiek aandoende minimalisme. Het is één en al iele en schimmige gitaartexturen en digitale golven dat de klok slaat, maar dan hier en daar opgeluisterd met wat piano en akoestische gitaar. In opener Echoes Of The Ongoing Riot komt er ook nog eens een ritmetrack onder, wat het geheel een klef, artificieel randje geeft. Dat zit er niet altijd in, maar de twee geraken amper boven de middelmaat in die wereldwijd uitgezette scene van gitaar- en laptopknutselaars. Het gebruik van field recordings kan bovendien even boeiend als gevaarlijk zijn. Leidt het soms tot intrigerende juxtaposities of beklemmende sferen, dan zoeken de twee vooral heil bij (iets dat klinkt als) watergeklater, zowat het meest KAPOTgebruikte effect dat te bedenken valt. Dan nog wat galm, geruis, geritsel, getjilp en krekelgetjirp erover en klaar. Net wat boeiender is Mission Time meer abstracte elektronica, minder muzak , maar het volstaat niet om boven het formulewerk uit te stijgen. Plots worden die typische ambienttitels – ‘Sea Of Tranquillity’, ‘All Went Quiet’, ‘Dancing Beneath The Ocean’,’We Could Finally Rest’ – ook zo verdomd banaal. ‘Between Spaces’? The Roaring Scream Of Poignant Insufficiency, eerder.